MAIN MENU --- MY PROJECTS --- STORIES

___________________________________________________________________________________________________

Životopis Fernanda Alonsa

21. srpna 2009 v 8:40 | Princessa |  Fernando Alonso
Zakladni udaje:
  • narozen: 29. 7. 1981, Oviedo, Spanelsko
  • staj: Renault
  • vyska: 170cm
  • vaha: 68 kg
  • stav: ženatý, manželka Raquel del Rosario
  • bydliste: Svycarsko
Fernando Alonso se narodil 29.cervence 1981 v Oviedu, v Asturijske provincii, v severnim Spanelsku. Jeho matka pracovala v obchodnim dome a jeho otec byl zamestnan jako expert na vybusniny v tezebnim prumyslu.
Fernando ma starsi sestru Lorenu. Jeho otec Jose Luis byl v minulosti amaterskym motokarovym zavodnikem. Proto chtel, aby jeho deti sli v jeho stopach. Sestrojil jim motokaru, nejprve urcenou pro tehdy osmiletou Lorenu, ktera ale o motokary prilis zajem nejevila a tak do ni posadil trileteho Fernanda. Tomu se to tak zalibilo, ze u tohoto sportu jiz zustal.
Se svym otcem (ktery mu byl take mechanikem) nejdrive objizdel motokarove zavody po celem Spanelsku. Fernandova rodina ale nemela moc penez. Nastesti jeho vysledky byly tak dobre ze prilakaly sponzory kteri zavodeni podporovali.
V letech 1993-1996 Fernando ctyrikrat vyhral Spanelsky sampionat v juniorske kategorii, ke kteremu v roce 1996 jeste pripojil i vitezstvi v Juniorskem svetovem poharu. Dale take v roce 1997 vyhral Spanelsky a Italsky Inter-A titul a o rok pozdeji skoncil druhy v Evropskem sampionatu. V temze roce vyhral take Spanelsky Inter-A titul.
Byvaly formulovy jezdec tymu Minardi dal v roce 1998 Fernandovi sanci vyzkouset si poprve zavodni vuz. Behem tri testovacich dnu predvadel casy srovnatelne s dalsim jezdcem Marcem Genem. Ten mu take nabidl zavodeni v roce 1999 ve Spanelske formuli Nissan. Hned ve druhem zavode Fernando zvitezil. Byl take v boji o titul s Manuelem Giaoaem, ktery nakonec v poslednim zavode sezony ziskal. Pote prisla nabidka testovat pro tym Minardi ve Formuli 1. Zazaril kdyz zajizdel znatelne lepsi casy nez ostatni testovaci jezdci. Nasledujici sezonu se Fernando dostal do formule 3000 a to byl jeho posledni krok pred vstupem do Formule 1.
V roce 2001 si Fernando odbyl v Melbourne svuj debut ve Formuli 1 s tymem Minardi. Diky jeho vykonum v sezone si mladeho Fernanda zacali vsimat i lide z lepsich tymu. Mel o nej take zajem Peter Sauber, ktery se snazil nahradit Kimiho Raikkonena. Ten vsak nakonec angazoval Felipeho Massu. Tak bylo rozhodnuto ze se spanel stane oficialnim testovacim jezdcem pro rok 2002 v tymu Benetton prejmenovany na Renault. Zde Fernando odjezdil za cely rok prez 1500 kol a tak se o rok pozdeji (2003) posadil do kokpitu jako oficialni jezdec vedle Jarna Trulliho.
Fernando se v roce 2003 stal nejmladsim jezdcem ktery ziskal pole position a to na okruhu v Malajsii. V zavode v Brazilii mel Alonso tezkou nehodu, kde v dvousetkilometrove rychlosti havaroval, kdyz vrazil do zbytku vozu Marka Webbera, ktery havaroval tesne pred nim. Zavod byl pote zastaven. O dva zavody pozdeji skoncil Alonso pri sve domaci velke cene druhy a pote se stal nejmladsim jezdcem, ktery vyhral zavod, kdyz zvitezil ve velke cene Madarska. Celkove skoncil v roce 2003 na sestem miste, ziskal 55 bodu a ctyrikrat stanul na stupnich vitezu.
Alonso zustal u Renaultu i pro rok 2004. Po zacatku sezony byl Alonso trochu zpochybnovan, kdyz byl v kvalifikacich vetsinou porazen stajovym kolegou Jarnem Trullim. I pres celkem dobre vysledky byly mezi Jarnem a tymem neshody, ktere vyustily v to, ze se Trulli pro rok 2005 upsal Toyote. Alonso skoncil celkove v sampionatu ctvrty, ziskal 59 bodu a ctyrikrat byl na stupnich vitezu.
V roce 2005 se Fernando konecne dockal. Tym Renault postavil skvele auto, ktere bylo schopne bojovat o mistrovsky titul. O ten se ale take hlasili McLaren a Kimi Raikkonen. Po stejnych poctech vitezstvi v teto sezone nakonec rozhodly lepsi umisteni v zavodech a take mensi poruchovost vozu Renault. Kimi Raikkonen se musel spokojit s titulem vicemistra a Fernando Alonso poprve vyhral mistrovsky titul jako nejmladsi jezdec v historii.
Rok 2006 jako by navazoval na ten predesly. Fernando a Renault tvorili neprekonatelnou viteznou dvojici v prvni polovine sezony. Pak se ale jakoby Ferrari s Michaelem Schumacherem probudilo. Nemec zacal vyhravat a pomalu ukrajovat z Fernandova velkeho bodoveho naskoku. V predposlednim zavode sezony meli nakonec oba stejny pocet bodu. V teze zavode mel ale Schumacher problemy s motorem a zavod nedokoncil. Ani v poslednim zavode uz Schumacher nedokazal udelat zadny zazrak a tak titul ziskal opet Fernando. Po druhe v rade.
V roce 2007 Fernando závodil za Vodafone Mercedes McLaren. V roce 2008 a letošní sezoně je zpět doma u své rodiny v Renaultu.
Kariera:
  • GP debut: Australie 2001, Minardi
  • pocet startu: 96
  • pocet bodu: 439
  • pocet vitezstvi: 17
  • pocet pole position: 16
  • pocet nejrychlejsich kol: 9
  • pocet dokoncenych zavodu: 74
  • pocet podii: 43
(aktualni po VC Velke Britanie 07)
(zdroj: wikipedie)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama